Hoe zit het met uw e-reputatie?

De tijd waarin websites bestonden uit eenvoudige pagina’s waar enkel tekst op stond is voorbij. Tegenwoordig zijn het plekken waar mensen worden samengebracht, waar surfers kunnen reageren en in discussie treden met elkaar, waar men vrij aanpassingen kan doen… Web 2.0 wordt dan ook terecht omschreven als de tweede fase in de ontwikkeling van het World Wide Web. Heel wat fenomenen kan men onder deze term verzamelen: sociale netwerksites (Facebook, Twitter), wiki’s, social bookmarking, videocommunities (Youtube), blogs…

Voor vele bedrijven een onbekend terrein. Maar al te vaak blijven bedrijfsleiders steken op niveau web 1.0. Met andere woorden: ze missen alles wat web 2.0 uitmaakt: de “blogosfeer” waarin miljoenen bloggers druk discussiëren over allerhande thema’s, de talloze websites waar gebruikers zelf allerlei informatie plaatsen in de vorm van tekst, foto’s of filmpjes, het delen en uitwisselen van links,… Vele bedrijven zijn anno 2013 nog niet bewust van de impact die dergelijke kanalen op hun bedrijf kunnen hebben. Wat als honderden bloggers een negatief artikel schrijven over een onderneming? Wat als men op Facebook een groep opricht waarin met protesteert tegen uw manier van bedrijfsvoering?

Maar kunnen we deze nadelen van web 2.0 worden omgebogen tot voordelen? Een Facebookgroep waarin duizenden fans zitten van uw bedrijf? Een Twitterpagina waarop talloze geïnteresseerden het reilen en zeilen volgen binnen uw onderneming en zijn sector? Bloggers die positieve berichten schrijven over uw site? Dit zou niet alleen een positieve invloed hebben op uw reputatie maar bovendien uw naambekendheid vergroten. Zaken die kunnen leiden tot meer klanten en bijgevolg ook meer winst.

Seodvize wordt uw consultant op vlak van online reputatiemanagement. Mits toepassing van de juiste technieken en strategieën kan ook uw bedrijf uitblinken op het net. Maar Seodvize is meer dan dat…

Internetmarketing… meer dan een trend!

Uit een onderzoek van Becommerce, de federatie van Belgische Distance Sellers blijkt dat online verkoopt in de lift zit:

De meest recente omzetcijfers van BeCommerce, de federatie van de Belgische Distance Sellers, wijzen uit dat de online verkopen in 2008 met 34% gestegen zijn in vergelijking met 2007. De economische crisis heeft geen negatieve invloed op de online verkoop, integendeel: voor dit jaar wordt een groei van minstens 15% verwacht. Indien deze groeitrend zich verderzet, zullen er tegen het einde van 2009 meer dan 5.000 Belgische webshops actief zijn. Dit blijkt uit een marktstudie die in opdracht van BeCommerce werd uitgevoerd door het onderzoeksbureau iVox, gecombineerd met cijfergegevens van online betaalspecialist Ogone.

U hebt ongetwijfeld al gemerkt dat, eens u een site hebt, bezoekers niet zomaar toestromen. En wat is een website zonder potentiële klanten? Goed scoren in de zoekmachines is dan ook een must. Search Engine Marketing zorgt hiervoor. Enerzijds kan via een goede SEO-campagne (Search Engine Optimization) op organische wijze een goede positie bekomen worden in de zoekresultatenlijst. Via SEA (Search Engine Advertising) kan u gesponsorde plekken kopen bij de zoekwoorden van uw keuze.

Meer info?

.
Nog vragen? Aarzel dan niet om contact op te nemen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>